Το έργο της HIG στον Ασπρόπυργο, όπως σας ενημέρωσε χθες το thriassio.gr ονομάστηκε «Hull Logistics Park» έχει προϋπολογισμό 250 εκατομμύρια και σύμφωνα με την εταιρεία αναμένεται να δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 1.238 κατά τη φάση λειτουργίας.
Σήμερα, πριν την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου η HIG ελέγχει ήδη, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη της, μερίδιο της τάξης του 17%-18% στην αγορά των logistics. Έχει λειτουργήσει ως consolidator στην κατακερματισμένη ελληνική αγορά αποκτώντας πλειοψηφικά μερίδια σε μία σειρά ελληνικών επιχειρήσεων με πιο πρόσφατη εξαγορά αυτή του 80% του μετοχικού κεφαλαίου της Ορφέας Βεϊνόγλου, μιας από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου. Παράλληλα έχει εξαγοράσει μεταξύ άλλων την Μακιός logistics, την Ολυμπίας – Κανδύλης, την Contrade και τις Unit και Unit Shipping.
Οι προκλήσεις για το business plan της HIG
Και κάπου εδώ αρχίζουν οι προκλήσεις για το business plan της HIG καθώς όπως εξηγούν κύκλοι της αγοράς αυτής «η δραστηριότητα των εταιρειών αυτών δεν αθροίζεται, όπως απλουστευτικά μπορεί να εκτιμήσει κανείς, ενώ οι προκλήσεις από τις διαφορετικές κουλτούρες, πελατείες, τεχνολογικά συστήματα και εμπορικές πρακτικές δεν αποτελούν καθόλου εύκολη άσκηση διαχείρισης. Πόσο μάλλον που στις περισσότερες από αυτές τις εταιρείες έχουν παραμείνει μέσα ως μέτοχοι μειοψηφίας, αλλά με ρόλο, προηγούμενοι βασικοί μέτοχοι».
Επιπλέον «το σχέδιο ανάπτυξης λιμενικής δραστηριότητα στον Ασπρόπυργο αν και θεωρείται ιδιαίτερα οξυδερκές, μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο με μπάριζες, που σίγουρα μπορούν να συνδέσουν το εμπορευματικό αυτό κέντρο με τον Πειραιά ταχύτερα από ότι οι οδικές μεταφορές, ωστόσο θα δυσκολευτεί να φιλοξενήσει ακόμα και μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξαιτίας των περιορισμών που υφίσταται στο δίαυλο της Σαλαμίνας», προσθέτουν άλλες πηγές.
Οι «παίκτες»
Εκτός από την HIG στην αγορά ξεχωρίζουν για την ανάπτυξη τους μέσω εξαγορών και την εδραιωμένη θέση τους στον κλάδο αφενός η SARMED, συμφερόντων Γιάννη Χ. Σαραντίτη και αφετέρου η EOS Capital, επικεφαλής της οποίας είναι ο Απόστολος Ταμβακάκης, που έχει αποκτήσει θέσεις στις Seagull και Med Frigo.