Με τη φράση «υπό το μηδέν», ο κ. Γιώργος Κουκαρίδης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Γραμματέας του Σωματείου, περιέγραψε την κατάσταση, τόσο της επιχείρησης όσο και των εργαζόμενων, και αποκάλυψε τη δεινή κατάσταση που έχουν περιέλθει οι 600 εργαζόμενοι , λέγοντας: χαρακτηριστικά «Τις τελευταίες 5 βδομάδες, αν και δουλεύουμε κανονικά, πήραμε μόλις 250 ευρώ».
Γιάννης Βασιλείου : «Κονδύλια και προτεραιότητα στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης»
Ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, Γιάννης Βασιλείου, στην εισηγητική του ομιλία, αφού έθεσε το βασικό πλαίσιο και τις παραμέτρους τους προβλήματος, ξεκαθάρισε: «Οι όποιες λύσεις, ασφαλώς, αντικειμενικά μπορούν να δοθούν ή να μη δοθούν από τις εκάστοτε Κυβερνητικές πολιτικές, όχι πάντως από την Τοπική Αυτοδιοίκηση που είναι διαφορετικός ο ρόλος της» και πρόσθεσε: «Ως Τοπική Αυτοδιοίκηση όμως μπορούμε να ζητήσουμε, όπως το κάναμε, τα 32 περίπου ναυάγια του κόλπου της Ελευσίνας να ανελκυστούν και διαλυθούν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δίνοντας μια έστω προσωρινή, παραγωγική ανάσα. Μπορούμε επίσης να ζητήσουμε, όπως θα κάνουμε, συνάντηση με τη ΔΕΗ για να μην κοπεί το ρεύμα στα σπίτια των 600 εργαζομένων, που δεν έχουν ούτε να φάνε. Μπορούμε ακόμα να σταθούμε πλάι σε κάθε πολίτη, και αυτό δηλώνουμε ως Περιφέρεια ότι θα το κάνουμε με την αναμόρφωση του προϋπολογισμού, δίνοντας κονδύλια και προτεραιότητα στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης».
Επισημάνθηκε η αναγκαιότητα άμεσης παρέμβασης της κυβέρνησης, του Πρωθυπουργού και του αρμοδίου Υπουργού Ανάπτυξης
Οι ομιλητές στάθηκαν στο πλευρό των εργαζομένων, αλλά και ανέπτυξαν προβληματισμό για τη βιωσιμότητα του Ναυπηγικού κλάδου γενικότερα, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα άμεσης παρέμβασης της κυβέρνησης, του Πρωθυπουργού και του αρμοδίου Υπουργού Ανάπτυξης.
Διαρκής διαβούλευση για το μέλλον της επιχείρησης αλλά και γενικότερα για την ανάπτυξη του Θριασίου Πεδίου
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην πρωτοβουλία της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης για την πραγματοποίηση αυτής της σύσκεψης, χαρακτηρίζοντάς την ως την πρώτη σημαντική σε επίπεδο Δυτικής Αττικής, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως δεν αφορά μόνο το μέλλον των εργαζόμενων και των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αλλά και την ανάπτυξη και το μέλλον της Δυτικής Αττικής και συνολικά της χώρας, αφού το Θριάσιο Πεδίο είναι η «πρωτεύουσα» της βαριάς βιομηχανίας της Ελλάδας. Μετά από την πολύωρη σύσκεψη οι συμμετέχοντες κατέληξαν στην αναγκαιότητα αυτή η πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής να κλιμακωθεί, να αποτυπωθεί σε ένα συγκεκριμένο υπόμνημα διάσωσης της επιχείρησης και στήριξης των εργαζομένων και να εξελιχθεί σε μια διαρκή διαβούλευση με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων της περιοχής.
Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν:
• Οι Βουλευτές Περιφέρειας Αττικής: κ.κ. Γεώργιος Βλάχος, Αθανάσιος Μπούρας, Γεωργία Μαρτίνου, Ιωάννης Γκιόκας, Βασίλης Οικονόμου, ο Bουλευτής Α’ Πειραιά κος Θοδωρής Δρίτσας, ο κος Γεώργιος Χαϊκάλης – Διευθυντής του πολιτικού Γραφείου του Βουλευτή Παύλου Χαϊκάλη και ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κος Φιλίππας.
• Ο Δήμαρχος Ασπροπύργου κος Νικόλαος Μελετίου, ο Αντιδήμαρχος Μάνδρας-Ειδυλλίας κος Μελέτιος Αδάμ, ο Αντιδήμαρχος Μεγαρέων κος Πολυχρόνης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ελευσίνας κος Βασίλης Αγριμάκης καθώς και η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Φυλής κα Αρβανιτάκη.
• Από το Δ.Σ. του Σωματείου Σ.Ε.Ν.Ε.: οι κ.κ. Κουκαρίδης, Κυριαζόπουλος, Κουτούλας, Μαυρονάσιος, Κουντούρης, Παπανικολάου, Κόλλιας, Καρατζίδης, Μπερσής, Δουλόπουλος και Παπαβασιλείου.
• Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μετάλλου κος Στεφανόπουλος • Ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Γ.Σ.Ε.Ε. κος Δανούσης
• Ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας κος Ηλιόπουλος
• Ο Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Θριασίου κος Αλεξάκης
• Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Μετάλλου και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας κος Πουλικογιάννης.
• Με την παρουσία τους τίμησαν τη σύσκεψη εργαζόμενοι και άνεργοι της περιοχής.
Η ναυπηγική βιομηχανία, συνιστά απαραίτητη “μεταβλητή” στην αναπτυξιακή εξίσωση της Ελλάδας
Η συζήτηση τώρα περί του αν η Ελλάδα είναι ικανή να φιλοξενεί τρία ναυπηγεία είναι παλαιά και μάλλον έχει απαντηθεί στην πράξη. Για τα ναυπηγεία στον Σκαραμαγκά, την Ελευσίνα και τη Σύρο, την τελευταία δεκαετία σπανίως βρήκαν τον δρόμο σοβαρές ιδιωτικές παραγγελίες. Σχεδόν αποκλειστικός «εργοδότης» ήταν το ελληνικό Δημόσιο διά του Πολεμικού Ναυτικού. Επιπλέον , την ίδια ώρα που ο ανταγωνισμός από τα γειτονικά Ναυπηγεία είναι τεράστιος (αναπτυσσόμενη δύναμη η Τουρκία) εδώ οι εγκαταστάσεις ρημάζουν αφού μετά και την αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 (για προστασία από τους πιστωτές) το Μάρτιο του 2011, ουσιαστικά βήματα για να εκσυγχρονισθούν τα Ναυπηγεία Ελευσί νας – ώστε να προσελκύσουν δουλειές από τους ‘Ελληνες πλοιοκτήτες – δεν έχουν γίνει . Η “υπόθεση” των Ναυπηγείων Ελευσίνας και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι μια “εθνική υπόθεση”, η λειτουργία και η αναβάθμισή τους είναι αναγκαία συνθήκη για την παραγωγική ανασυγκρότηση του Τόπου. Η ναυπηγική βιομηχανία, άλλωστε, συνιστά απαραίτητη “μεταβλητή” στην αναπτυξιακή εξίσωση της Ελλάδας, βασική συνιστώσα για την εθνική προκοπή. Σε αυτήν την κατεύθυνση απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο κλαδικής ναυπηγικής πολιτικής που θα εκτείνεται από τη χαλυβουργία-μεταλλουργία μέχρι τον εφοπλιστικό-ναυτιλιακό χώρο και τις τραπεζικές πιστώσεις-εγγυήσεις έχοντας ως κοινό παρανομαστή τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των Ναυπηγείων, τη ναυπηγική έρευνα και καινοτομία.