Το «χαρτοφυλάκιο» των διαπραγματεύσεων με τους αρμόδιους φορείς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανέλαβαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλής και ο υφυπουργός Οικονομίας Στ. Πιτσιόρλας.
[dropcap]Τ[/dropcap]ην εκκίνηση της διαδικασίας, προκειμένου να απεμπλακεί από τα αγκάθια του παρελθόντος ο χώρος της ναυπηγικής, να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά καιΕλευσίνας καθώς και να ξεκινήσει η Cosco τις επενδύσεις για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, για τις οποίες έχει δεσμευτεί, ανακοίνωσε σε δημοσιογράφους ο Υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για έναν τομέα που μπορεί να δημιουργήσει πολύ μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας και ισχυρό οικονομικό κύκλο, εφόσον αξιοποιηθούν οι υπάρχουσες υποδομές».
Ο κ. Κουρουμπλής είπε επίσης ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για ναυπηγοεπισκευές από τον 6ο αμερικανικό στόλο, αλλά και από Έλληνες εφοπλιστές μεσαίου μεγέθους για αξιοποίηση χρημάτων από το πρόγραμμα Γιούνκερ. Δήλωσε επίσης, ότι ένα μεγάλο κομμάτιτων σκαφών του λιμενικού σώματος, μπορούν να κατασκευάζονται και να επισκευά-ζονται στη χώρα μας.
Ουσιαστικά, η κυβέρνηση επιχειρεί να βρει διάδοχη κατάσταση στη «λύση Βενιζέλου» για τον Σκαραμαγκά, αλλά και να επισπεύσει τις επενδύσεις της Cosco στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ με την ταχύτερη έλευση στον Πειραιά των πλωτών δεξαμενών που έχει υποσχεθεί η κινεζική εταιρεία, όπως και να τονώσει τη δραστηριότητα στα ναυπηγεία Ελευσίνας. Πρόσθεσε εξάλλου, ότι από το 2020, η χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) για όλα ανεξαι- ρέτως τα πλοία, θα οδηγήσει πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες να προχωρήσουν σε κατασκευαστικές αλλαγές.
Το «χαρτοφυλάκιο» των απαραίτητων διαπραγματεύσεων με τους αρμόδιους φορείς και επιχειρήσεις αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που εμπλέκεται στο θέμα των κρατικών ενισχύσεων του Σκαραμαγκά, ανέλαβαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας.
Υπενθυμίζεται πως προ ενός έτους με επιστο- λή της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης προς τη διοίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η κυβέρνηση ζήτησε την ανάκτηση του ποσού της τάξεως των 320εκατ. ευρώπουέχει χαρακτηρίσει ως παράνομες κρατικές επιδοτήσεις η Ευρωπαϊ κήΕνωση το 2008. Η εν λόγω αξίωση, που εάν συνυπολογιστούν τόκοι και άλλες επιβαρύνσεις υπολογίζεται σήμερα πλησίον των 540 εκατ., ήταν η αιτία για την οποία υιοθετήθηκε η λεγόμενη «λύσηΒενιζέλου», με την οποία έχουν περιοριστεί τα ναυπηγεία σε στρατιωτικό και μόνον έργο και αποκλειστεί από την δυνατότητα ανάληψης εμπορικών συμβάσεων. Ομως εκκρεμεί και η απόφαση διε νούς διαιτησίας για την προσφυγή της ιδιοκτήτριάς τους Abu Dhabi Mar κατά του Δημοσίου, με την οποία ζητεί αποζημίωση της τάξεως του ενός δισ., επικαλούμενη μη εκπληρωθείσες συμβατικές υποχρεώσεις της ελληνικής πλευράς.