Μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε μία σύλληψη για βανδαλισμό στις συγκοινωνίες, γεγονός που δίνει έδαφος στην ολοένα και μεγαλύτερη εξάπλωση του φαινομένου.
Τα σπασίματα είναι καθημερινά, ενώ, όπως εξηγεί ο πρόεδρος των εργαζομένων των ΟΣΥ Λεωνίδας Σκούλος, δεν περιορίζονται πλέον γεωγραφικά. «Εχουμε κάνει αίτηση στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δεν βλέπουμε να έχει γίνει κάτι. Καταλαβαίνουμε ότι δεν προλαβαίνουν να επέμβουν ούτε ότι μπορούν να αστυνομεύουν όλα τα λεωφορεία», τονίζει ο κ. Σκούλος, που ισχυρίζεται ότι το μέτρο των μυστικών αστυνομικών επί της ουσίας δεν εφαρμόστηκε ποτέ. «Οταν επαναλαμβάνονται περιστατικά σε μία περιοχή, οι βάνδαλοι αλλάζουν τόπο δράσης, καθιστώντας τον εντοπισμό τους δύσκολο», εξηγεί ο κ. Σκούλος.
Από την άλλη, τα περιστατικά επιθέσεων από ομάδες νεαρών δεν είναι πρωτοφανή για τους οδηγούς των λεωφορείων των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και προϋπήρχαν των βανδαλισμών κατά του εξοπλισμού των συγκοινωνιών, ωστόσο περιορίζονταν σε συγκεκριμένες περιοχές με ιδιαίτερα πληθυσμιακά χαρακτηριστικά. Μεταξύ των λεγόμενων «προβληματικών» δρομολογίων που εκτελούνται σε περιοχές όπως είναι η Ελευσίνα, το Ανω Πέραμα, το Μενίδι, η Ζοφριά, τα Ανω Λιόσια και ο Ασπρόπυργος παρατηρούνται εδώ και χρόνια επιθέσεις ειδικά τις βραδινές ώρες. «Μέχρι πρότινος οι οδηγοί, που εκτελούσαν δρομολόγια σε αυτές τις περιοχές είχαν μια αγωνία. Σήμερα όποιο δρομολόγιο και να ξεκινήσεις να κάνεις, υπάρχει έντονος φόβος, γιατί δεν ξέρεις τι θα προκύψει», σημειώνει ο κ. Σκούλος.
Πέραν των επιθέσεων από ομάδες Ρομά, που συναντώνται σε ορισμένες περιοχές, όπως εξηγούν οι οδηγοί, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο επιθέσεων από ομάδες ή συμμορίες ανηλίκων. Στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές η επίθεση κατά των λεωφορείων μεταφράζεται σε αντιδραστικότητα κατά της εξουσίας», εξηγεί στην «Κ» οδηγός λεωφορείου.